بنیاسدی، محمدعلی. (۱393) «بررسی نگارههای مرتبط با داستان ضحاک در شاهنامه شاه طهماسبی از منظر تصویر سازی». فصلنامه علمی پژوهشی نگره. شماره۲۲. پیاپی 3۲. صص ۴-۲6.
پیروز، غلامرضا؛ سروناز ملک؛ محدثه فتوت. (۱39۵) «بررسی همپیوندی متن و تصویر در شش داستان دفاع مقدس کودکان بر اساس نظریه پری نودلمن» مجله مطالعات ادبیات کودک. دوره7. شماره۲. صص ۲-۲8.
حیدری، مریم. (۱399) «نشانههای هویتشناسانه در تصویرگریهای شاهنامه برای کودکان». مجله نقد و نظریهی ادبی. سال پنجم. دوره دوم. پیاپی۱0. صص ۱۲۵-۱۵6.
صالحی، آتوسا. (۱398) ضحاک بندهی ابلیس. مجموعه قصههای شاهنامه. تهران: افق.
صالحی، آتوسا. (1398) سیاوش، مجموعه قصههای شاهنامه. تهران: افق.
صالحی، آتوسا. (1398) گردافرید، مجموعه قصههای شاهنامه. تهران: افق.
صالحی، آتوسا. (1398) رستم و سهراب، مجموعه قصههای شاهنامه. تهران: افق.
فتاحی، حسین. (۱۴00) مجموعه دوازده قصهی تصویری از شاهنامه. تهران: قدیانی.
قایینی، زهره (1390) تصویرگری کتابهای کودکان، تاریخ، تعریفها و گونهها. تهران: موسسه فرهنگی هنری پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان.
قزل ایاغ، ثریا. (۱386) ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن. تهران: سمت.
مرادپور دزفولی، ندا. (۱396) «لذت و اقتباس». مجلهی علمی پژوهشی مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز. سال هشتم. شماره دوم. پیاپی۱6. صص ۱۲۱-۱۴۲.
موسوی، مریم؛ علی بوذری. (۱۴00) «صاحب هزاران اسب: نگاهی به برهمکنش تصویر و متن در کتاب ضحاک بر اساس نظریه متن تصویر پری نودلمن». مطالعات ادبیات کودک. سال دوازدهم. شماره ۲. پیاپی ۲۴. صص 53 - 63 .
نجفی بهزادی، سجاد. (1399) «روایتی خالق از متن کهن» (نقد و بررسی داستان بازنویسی شدهی بیژن و منیژه) مجله علمی پژوهشی مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز. سال یازدهم. شماره دوم. پیاپی۲۲. صص ۲09-۲3۲.
نودلمن، پری (1386پ). «قطع، طراحی و ویژگیهای بصری غالب» (قسمت چهار). مترجم: بنفشه عرفانیان. کتاب ماه کودک و نوجوان. شماره۱۲۴ و۱۲۵. صص 7۱-84.
نودلمن، پری (1386ج). «قطع، طراحی و ویژگیهای بصری غالب: مفاهیم هدفمند، کیفیات کلی کتب و تصاویر» (قسمت دوم) مترجم: بنفشه عرفانیان. کتاب ماه کودک و نوجوان. شماره۱۲۱ و ۱۲۲. صص 60-66.
نودلمن، پری (1389ن) «کنایه در کتب مصور: ذهنیت و عینیت، زمان و فضا». مترجم: بنفشه عرفانیان. کتاب ماه ادبیات کودک و نوجوان. شماره ۱۵7. صص 8۲-90.
نودلمن، پری (1389ف) «پیوند واژگان و تصاویر» (قسمت آخر). مترجم: بنفشه عرفانیان. کتاب ماه کودک و نوجوان. ۱۵6پیاپی. شماره 12. صص 97-88.
نودلمن، پری (1389د) «وزن بصری و تنش هدایت شده روابط میان عناصر بصری» (قسمت دوم) مترجم: بنفشه عرفانیان. کتاب ماه ادبیات کودک و نوجوان. شماره۱۵۴. صص 86-9۵.
نودلمن، پری (1393) «چگونگی، اما نه چیستی یا چرایی؟» مترجم: سودابه شکرالله زاده و فاطمه فرنیا. پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان. شماره۱0. پیاپی 6 ۱. صص ۵۱-۵8.