- اخوت، احمد. (1371). نشانهشناسی مطایبه. اصفهان: نشر فردا.
- اسفندیار پور، هوشمند. (1384). عروسان سخن: نقد و بررسی اصطلاحات ادبی در بدیع. تهران: نشر فردوس، چاپ دوم.
- پهلوان، فهیمه. (1384). درآمدی بر تحلیل عناصر تصویری در آرم: بررسی عناصر تصویری در آرمهای دولتی، با رویکردی به روشهای نشانهشناسی/ پژوهشگر فهیمه پهلوان؛ زیرنظر معاونت پژوهشی. تهران: دانشگاه هنر.
- پهلوان، فهیمه. (1387). ارتباط تصویری از چشمانداز نشانهشناسی. تهران: دانشگاه هنر.
- تجلیل، جلیل. (1371). جناس در پهنه ادب فارسی. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، چاپ دوم.
- خلج، محمدعلی. (1390). کاربرد طنز در طراحی مسکات، بستهبندی و تبلیغات تجاری برای محصولات غذایی). پایاننامهی منتشرنشدهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
- ذاکری، مصطفی. (1385). تاریخچه علوم بلاغی. آینه میراث، 32، 19-14.
- شفیعی کدکنی، محمدرضا. (1377). جادوی مجاورت. نشر بخارا، 2، 31-27.
- شمیسا، سیروس. (1378). نگاهی تازه به بدیع. تهران: نشر فردوس، چاپ یازدهم.
- شمیسا، سیروس. (1381). بیان و معانی. تهران: نشر فردوس، چاپ ششم.
- فرنود، مریم. (1390). اقتباس وارونه در هنرهای تجسمی بهویژه در طراحی پوستر. پایاننامهی منتشرنشدهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
- فلیک، اووه. (1388) درآمدی بر تحقیق کیفی (ترجمهی هادی جلیلی). تهران: نشر نی.
- متوسل الحق، سپیده. (1388). کاربرد آرایههای ادبی در تصاویر پیامرسان. پایاننامهی منتشرنشدهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
- وحیدیان کامیار، تقی. (1385). بدیع از دیدگاه زیباییشناسی. تهران: سمت.
- ویلیامز، رابین. تالت، جان (1385) گرافیک حرفهای (ترجمهی نازیلا حامد خاکی). تهران: مؤسسهی تحقیقاتی انتشاراتی نور، چاپ دوم.
- هاشمی، سیمین (1391). بررسی چگونگی تعامل بین آرایههای ادبی و تبلیغات فرهنگی و تجاری. پایاننامهی منتشرنشدهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
- همایی، جلالالدین (1371). فنون بلاغت و صناعات ادبی. تهران: هما، چاپ هفتم.
- هولیس، ریچارد (1386). تاریخچهای از طراحی گرافیک (ترجمهی سیما مشتاقی). تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
- یاحقی، فرید. (1388). طنزپردازی در انیمیشن به کمک جناسها. پایاننامهی منتشرنشدهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تهران.
- Almeida de, C. (2009), The rhetorical genre in graphic design. Journal of Visual Literacy, 28(2), 186 -198.
- Eco, U. (1984). The Role of the Reader; BMG: Indiana university.
- Emanuel, B. (2010). Rhetoric in graphic design (Master Thesis). Retrieved 6 Jun 2014 from: http://graphicdesignrhetoric.tumblr.com
- Emnison, M. and Esmit, P. (2000), Researching the Visual: Imaj, Objects, Contexts and Interaction in Social and Cultural Inquiry. London: Sage.
- , H. (2005). Aroosane Sokhan (criticism and examination of terms and literary works in Badi'a). Tehran: Sokhan. [In Persian].
- Farnoud, M. (2011). Reverse adaptation in visual arts, especially in poster design. Unpublished Master's Thesis, Faculty of Visual Arts, University of Arts, Tehran. [In Persian].
- Flick, U. (2008) An introduction to qualitative, research. (translation by Hadi Jalili). Tehran: Ney Publishing. 3rd ed.
- Hashemi, S. (2011). Investigating the interaction between literary arrays and cultural and commercial advertisements. Unpublished Master's Thesis, Faculty of Visual Arts, University of Arts, Tehran. [In Persian].
- Homayi, J. (1992). Rhetoric techniques and literary industries. Tehran: Homa, 7th edition.
- Khalaj, M.A. (2011). The use of humor in the design of masks, packaging and commercial advertisements for food products. Unpublished Master's Thesis, Faculty of Visual Arts, University of Arts, Tehran. [In Persian].
- Gesch, J. Scheuermann, J. (2006). Design as a rhetoric. Baz: 3rd Design Research Symposium of the Swiss Design Network.
- Heller, L. G. (1974). Toward a general typology of the pun. Language and Style, (7), 271-282.
- Heller, S. (2002). Design humour. New Yor, Allworth press.
- Hollis, R. (2007). A history of graphic design (translated by Sima Mushtaqi). Tehran: Printing and Publishing Organization.
- Huizinga J. (1956). Homo ludens. Hamburg: Rowohit.
- Lucas, G. Dorrian, M. (2006). Guerrilla advertising. LON: Laurence kink publishing
- McQuarrie, E.F.Mick, D.G. (1996). Figures of Rhetoric in advertising language. Jornal of Consumer Research. 22.424-438.
- McQuarrie, E.F.Mick, D.G. (2003). Visual and Verbal Rhetorical Figures .Retrieved 23 Jun 2015 from: http://www.jstor.org/stable/10.1086/209549#fndtn-pdf
- , A. (1992). The semiotics of humour. Isfahan: Nashre Farda. [In Persian].
- , F. (2008). An introduction to analysis of the visualelements of logo. Tehran: University of Art. [In Persian].
- , F. (2008). Visual Communication from Perspective of Semiotics. Tehran: University of Art. [In Persian].
- Rand, P .(2000). A Designer`s Art. NY: Yale University press.
- Shafi'i Kodkani, M. (1998). The magic of proximity. Bokhara Publication, 2, 31-27. [In Persian].
- Shamisa, C. (1999). A fresh look at the novel. Tehran: Ferdous Publishing House, 11th edition. [In Persian].
Shamisa, C. (2002). Expression and meanings. Tehran: Ferdous Publishing House, 6th edition. [In Persian].
Tajlil, J. (1992). Puns in Persian literature. Tehran: Institute of Cultural Studies and Research, second edition. [In Persian].
Vahidian Kamiyar, T. (2006). Original from the aesthetic point of view. Tehran: Samt. [In Persian].
Williams, R., Tallet, J.(2006) Professional Graphics (translated by Nazila Hamed Khaki). Tehran: Noor Publishing Research Institute, second edition.
- Yahaghi, F. (2009). Humor in animation with the help of puns. Unpublished Master's Thesis, Faculty of Visual Arts, University of Arts, Tehran. [In Persian].
- Zakeri, M. (2006). History of rhetorical sciences. Ayenemiras, 32, 14-19. [In Persian].