اصفهانی، محمودبن محمدبن الحسین(1364)، دستورالوزاره، تهران: چاپخانۀ سپهر.
باقری، مهری (1386) دینهای ایران باستان، تهران: قطره.
پورداود، ابراهیم(1347)، یشتها، ج2، تهران: انتشارات زبان و فرهنگ ایران.
چلپی، مسعود(1375)، جامعهشناسی نظم، تهران: نی.
دادگی، فرنبغ (1385)، بندهش، گزارنده: مهرداد بهار، تهران: توس.
دهقانیان، جواد (1390)، «بررسی کارکرد قدرت و فرهنگ سیاسی در کلیله و دمنه»، پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی، دانشکدۀ ادبیات و عوم انسانی دانشگاه اصفهان، دورۀ جدید، سال سوم، شمارۀ 1 (پیاپی9)، صص91- 104.
ذوالنوری، سیدفرزاد؛ فرهاد، پروانه(1397)، «طبقات اجتماعی ایران باستان (با تکیه بر عصر ساسانی)، تاریخنامۀ خوارزمی، سال ششم، پاییز، شماره 23، صص: 20- 39.
راوندی، مرتضی(1382)، تاریخ اجتماعی ایران، تهران: نگاه.
رستگار، نصرتالله(1384)، «مشروعیّت حکومت از دیدگاه فردوسی»، آینۀ میراث، دورۀ جدید سال سوم، شمارۀ 2، صص 9-40.
شایگان، داریوش (1389)، ادیان و مکتبهای فلسفی هند، جلد اول، تهران: امیرکبیر.
شعیری، حمیدرضا(1395)، نشانهمعناشناسی ادبیات: نظریه و روش تحلیل گفتمان ادبی. تهران: تربیت مدرس.
شعیری، حمیدرضا، محمودی بختیاری، بهروز و سبزواری، مهدی (1402). فرهنگ توضیحی جهانِ نشانه و معنا، تهران: لوگوس.
طوسی،نصیرالدین(1356)، اخلاق ناصری، تصحیح مجتبیمینوی و علیرضا حیدری، تهران: خوارزمی.
ظهیریناو، بیژن، نواختیمقدم، امین و ممیزاده، مریم (1389)، «سیر و تداوم اندیشههای ایرانشهری در کلیله و دمنه»، پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، دورۀ جدید، سال دوم، شمارۀ سوم (پیاپی7)، صص77- 96.
کریستنسن، آرتور (1385)، ایران در زمان ساسانیان، ترجمۀ رشید یاسمی، تهران: صدای معاصر.
منشی، نصرالله (1371)، کلیلهودمنه، به تصحیح و توضیح مجتبی مینوی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
مختاری، محمد(1371)، انسان در شعر معاصر، تهران: توس.
معین، مرتضیبابک(1394)، معنا بهمثابه تجربه زیسته، تهران: سخن.
__________ (1396)، ابعاد گمشدۀ معنا در نشانهشناسی روایی کلاسیک؛ نظام معنایی تطبیق یا رقص در تعامل. تهران: علمی و فرهنگی.
_________(1400)، «تجزیه و تحلیل تحول سبک زندگی مارسل، راوی قهرمان در جستجوی زمان از دست رفته براساس الگوی سبک زندگی اریک لاندوفسکی»، پژوهش ادبیات معاصر جهان، دورۀ 26، شمارۀ 2. صص813- 835.
موله، م.(1372)، ایران باستان، ترجمۀ ژاله آموزگار، تهران: توس.
مهربانیممدوح، فاطمه؛ صدقی، حسین(1398)، «تأثیروبازتاب نظام طبقاتیواستبدادی در متون تعلیمی منثور فارسی»، نشریۀ زبانوادب فارسی دانشگاه تبریز، سال 72، شماره 260، صص 308- 333.
میری، سیداحمد(1380)، دیباچهای بر فرهنگ استبداد در ایران، تهران: مؤسسۀ نگاه معاصر.
نجومیان، امیرعلی(1395)، «سبک زندگیِ ترجمه شده: تحلیلی نشانه-پدیدارشناختی از مترجم دردها اثر جومپا لاهیری»، نقد و نظریۀ ادبی، دورۀ اول، شمارۀ 1، صص 9- 22.
هینلز، جان راسل (1385)، شناخت اساطیر ایران، ترجمۀ ژالۀ آموزگار، احمد تفضّلی، تهران: نشر چشمه.
یعقوبی جنبهسرایی، پارسا و احمدپناه، فاتح (1390)، «ساختار روایی کلیله و دمنه بر اساس گفتمانکاوی تعامل رای و برهمن»، ادبپژوهی، دورۀ 5، شمارۀ 18، صص 71- 100.
Landowski, Eric (1997), Présences de l’autre, Paris, PUF.
________ (2004), Passions sans nom, paris, PUF.
________ (2012), Pour Une sémiotique du Gout, Sāo Paulo: Centre de Pesquisas Sociossmioticas.
Van Leeuwen, T. (2005), Introducing Social Semiotics, London: Routledge.