منابع و مآخذ
- ابن عربی محی الدین. (بیتا). الفتوحات المکیه،4 جلد، بیروت: دار صادر.
- اسفراینی، نورالدین عبدالرحمن.(1383). کاشف الاسرار، به اهتمام هرمان لندلت، چاپ دهم، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
- استیبی، آرن. (1395). زبان شناسی زیست محیطی، ترجمه گروه مترجمان، تهران: نشر نویسه.
-______. (1396 الف). حیوانات محو شده: گفتمان، محیط زیست، و پیوند دوباره با جهان طبیعت، ترجمه امیر قربان پور، تهران: نشر نویسه.
- ______. (1396 ب). گفتمانهای مخرب در بازنمایی محیط زیست: حیوانات در قالب دنیایی نمادین، ترجمه امیر قربان پور، مجلۀ زبان و شناخت شماره دو.
- بمانیان، محمدرضا؛ صالح، الهام.(1390). «بررسی ارتباط انسان با طبیعت از منظر معادشناسی در قرآن کریم»، دو فصلنامه پژوهشهای میان رشتهای قرآن کریم، صص70-61.
پارساپور، زهرا. (1391). «نقد بومگرا: رویکردی نو در نقد ادبی»، فصلنامه نقد ادبی، س5، ش19، صص7-26.
- تالبوت، مایکل. (1386). جهان هولوگرافیک، ترجمه داریوش مهرجویی، چاپ سوم، تهران: انتشارات هرمس.
- سپهری، سهراب. (1375). هشت کتاب، چاپ شانزدهم، تهران: کتابخانه طهوری.
- سلطانی، سیدعلی اصغر. (1394). قدرت، گفتمان و زبان (ساز و کارهای جریان قدرت در جمهوری اسلامی ایران)، چاپ چهارم، تهران: نشر نی.
- شاه ناصری، شادی. (1388). «نقش زبان علم در تشدید بحرانهای محیطی از منظر زبانشناسی زیست محیطی»، زبان و زبانشناسی زیست محیطی، دورۀ پنجم، شمارۀ 10، صص1-25.
- شعیری، حمیدرضا. (1395). تجزیه و تحلیل نشانه - معناشناختی گفتمان، چاپ پنجم، تهران: سمت.
- عابدی سروستانی؛ شاه ولی، منصور؛ محقق داماد، سیدمصطفی. (1391). مبانی و رهیافتهای اخلاق زیست محیطی، تهران: مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
- عطار نیشابوری، شیخ فریدالدین. (1384). تذکره الاولیاء، تهران: نشر علم.
- عینالقضات همدانی، عبدالله بن محمد. (1395). نامههای عین القضات، به اهتمام علینقی منزوی، تهران: انتشارات اساطیر.
- غزّالی، امام محمد. (1376). کیمیای سعادت، ج1و2، به تصحیح احمد آرام، چاپ چهارم، تهران: گنجینه.
- قشیری، عبدالکریم هوازن. (1391). رسالۀ قشیریه مترجم ابوعلی حمزه بن محمد عثمانی، تصحیح بدیعالزمان فروزانفر، چاپ یازدهم، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- قیصری، داود. (1375). شرح فصوص الحکم، به کوشش جلال آشتیانی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- کاسیرر، ارنست. (1360). فلسفه و فرهنگ، ترجمه بزرگ نادرزاده، تهران: مطالات و تحقیقات فرهنگی.
- کلانتری، عبدالحسین. (1391). گفتمان از سه منظر زبان شناختی، فلسفی و جامعه شناختی، تهران: جامعهشناسان.
- گاربران، آلن و ژان شوالیه. (1378). فرهنگ نمادها، ترجمه سودابه فضائلی، چ1، تهران: جیحون.
- لاهیجی، شمسالدین محمد. (1387). شرح گلشن راز فی مفاتیح الاعجاز، مقدمه، تصحیح، تعلیقات دکتر محمدرضا برزگر خالقی و عفّت کرباسی، چاپ هفتم، تهران: زوّار.
- مستملی بخاری، ابوابراهیم اسماعیل بن محمد، شرح تعرف لمذهب التصوف، با مقدمه و تصحیح و تحشیه محمد روشن، چاپ اول، تهران: شرکت انتشارات اساطیر.
- مولوی، جلالالدین محمد بلخی. (1373). مثنوی، تهران: انتشارات بهبود.
___________________ . (1386). کلیات شمس تبریزی، تصحیح فروزانفر، چاپ دوم، تهران: طلایه.
-نسفی، عزیزالدین بن محمد. (1390). الانسان الکامل، با پیش گفتار هانری کربن؛ با تصحیح و مقدمۀ ماریژان موله، ترجمۀ مقدمه از ضیاءالدین دهشیری، چاپ یازدهم، تهران: انتشارات طهوری.
_________________ . (1391). کشف الحقایق، تهران: نشر علم.
- ون دایک، تیون آدریانو. (1382). مطالعاتی در تحلیل گفتمان: از دستور متن تا گفتمانکاوی انتقادی، گروه مترجمان. ویراستۀ مهران مهاجر و محمد نبوی. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات.
- هانیگان، جان. (1395). جامعهشناسی محیط زیست، ترجمه دکتر موسی عنبری، انور محمدی، میلاد رستمی، چاپ سوم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- هجویری. (1382). کشفالمحجوب، تصحیح و. ژکوفسکی با مقدمه دکتر انصاری، چاپ نهم، تهران: انتشارات طهوری. (نام نویسنده را ننوشتی فقط نام خانوادگیشو نوشتی)
- یارمحمدی، لطفالله. (1393). گفتمان شناسی رایج و انتقادی، چاپ دوم، تهران: انتشارات هرمس.