فهرست منابع
قرآن کریم.
کتاب مقدس(1978). ترجمه فارسی.
آشوری، داریوش. (1382). عرفان و رندی در شعر حافظ. تهران: مرکز.
آلتوسر، لویی. (1389). ایدئولوژی و ساز و برگهای ایدئولوژیک دولت. ترجمة روزبه صدرآرا. تهران: نشر چشمه.
اباذری، یوسف. (1380). «رولان بارت و اسطوره و مطالعات فرهنگی». مجلة ارغنون، (18)، 137-157.
اباذری، یوسفعلی و امیری، نادر. (1384). «بازخوانی رمان شوهر آهو خانم». مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره:1، شماره:4، صفحات :55-78.
استعلامی، محمد (2535). ادبیات دوره بیداری و معاصر. چ اول، تهران: انتشارات دانشگاه سپاهیان انقلاب.
اسماعیلپور، ابوالقاسم. (1387). اسطوره، بیان نمادین. چاپ دوم. تهران: انتشارات سروش.
افغانی، علیمحمد. (1388). شوهرآهوخانم. تهران: انتشارات دنیای دانش.
ایلیاده، میرچا (1362). چشمانداز اسطوره. ترجمه جلال ستاری، تهران: توس.
الیاده، میرچا(1384). اسطوره بازگشت جاودانه، ترجمه بهمن سرکاراتی، تهران: طهوری.
الیاده، میرچا(1392). نمادپردازی، امر قدسی و هنرها، ترجمه مانی صالحی علامه، تهران: انتشارات نیلوفر.
بارت، رولان. (1380). اسطوره در زمانه حاضر. ترجمة یوسف اباذری. مجلة ارغنون، (18) ، 85-135.
پرهام، سیروس (1340). «شوهر آهوخانم». راهنمای کتاب، سال چهارم، شماره ١٠، ص ٩٧١.
حائری، شهلا(1383). «مارسل پروست شهرزادی دیگر»، اسطوره و ادبیات: مجموعه مقالات، تهران: سمت.
ستاری، جلال (1374). اسطوره و رمز: مجموعه مقالات، ترجمه جلال ستاری، تهران: سروش.
سیگال، رابرت آلن (1388). اسطوره. ترجمه احمدرضا تقاء، تهران: نشر ماهی.
سپانلو،محمدعلی(1366). نویسندگان پیشرو ایران از مشروطیت تا 1350. چاپ دوم،تهران: نگاه.
عسگری حسنکلو، عسکر.(١٣٩2). «جایگاه شوهر آهوخانم در ادبیات داستانی فارسی». فصلنامة زبان و ادبیات فارسی، سال ٢١، شمارة ٧٤.
فرای، نورتروپ(1379). رمز کل: کتاب مقدس و ادبیات، ترجمه صالح حسینی، تهران: نیلوفر.
فسائی، جعفر. (1396). بازتولید مناسبات سلطه در رمان شوهر آهوخانم. نقد و نظریه ادبی، 2(2)، 17-38.
قائمی، فرزاد(1392). «بررسی کهن الگوی انسان نخستین و نمودهای آن در بخش پیشدادی شاهنامه فردوسی بر مبنای اسطوره شناسی تحلیلی»، نشریه: ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی (زبان و ادبیات فارسی)، دوره9، شماره 31، صص206-169.
قائمی، فرزاد(1393). «بررسی تکوینی و تطبیقی کهنالگوی آفرینش انسان بنیادین بر مبنای رویکرد نقد پسایونگی»، پژوهشهای ادبی، دوره11، ،شماره43، صص120-149.
خجسته، فرامرز، دهقانیان، جواد و فسایی، جعفر(1395).« شوهرآهو خانم در بوته نقد پساساختارگرا»، پژوهشهای ادبی، سال 13،شماره54، صص68-93.
کاسیرر، ارنست. (1385). افسانه دولت. ترجمة نجف دریابندری. تهران: انتشارات خوارزمی.
کامشاد، حسن.(١٣٨٤). پایه گذاران نثر جدید فارسی، تهران: نی.
کوچکی، زهرا (1389). بررسی سیمای زن در رمان «شوهر آهوخانم»، اندیشههای ادبی، دوره2، شماره 6، صص85-109.
حسنی رنجبر، احمد و دیگران(1392).«زبان و جنسیت در رمان شوهر آهو خانم». مطالعات نقد ادبی، دوره 8، شماره 30، فروردین 1392، صفحه 1-17.
حسینزاده،آذین(1383) زن آرمانی، زن فتّانه بررسی تطبیقی جایگاه زن در ادبیات فارسی. تهران: قطره.
حنان، محمدموسی طاحون(1391). بررسی تطبیقی نقش زن در چهار رمان معاصر ایران و مصر. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
مروی، بهزاد (1391). مقایسه زبان مردانه و زنانه در رمان های "شوهر آهوخانم ـ علی محمد افغانی" و "شب های تهران ـ غزاله علیزاده". پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی - دانشکده علوم انسانی.
میرصادقی، جمال(1382). داستان نویسهای نامآور معاصر ایران. تهران: اشاره
مورنو، آنتونیو(1392). یونگ، خدایان و انسان مدرن. ترجمه داریوش مهرجویی، چ هفتم، تهران: مرکز.
وارنر، رکس (1379). «مفهوم اسطوره»، کتاب ماه هنر، ترجمه ابوالقاسم اسماعیلپور، صص16-25
یونگ، کارل گوستاو(1382). تحلیل رؤیا. ترجمه رضا رضایی، تهران: افکار.
Rank, Otto(1929). The Trauma of the Birth, London, Kegan Paul,trench, trubner & co, ltd, new york: Harcourt, Brace and Company.