اتکینسون، ریتا ال و همکاران (1383). زمینه روانشناسی هیلیگارد، جلد اول، تهران: رشد.
اشرفنظری، علی (1386). نگرش مدرن به مفهوم قدرت، پژوهشنامه حقوق و علوم سیاسی، 2 (4)، 123-140.
پریرخ، مهری (1382). نقش ادبیات کودکان و نوجوانان در پاسخگویی به نیازهای آنان، فصلنامه علمی پژوهشی کتابداری و اطلاعرسانی، 6 (3)، 23-36.
پریرخ، مهری. (1388). داستان، همچون ابزاری برای کمک به کودکان و نوجوانان در مقابله با مشکلات، بررسی داستانهای کودکان با رویکرد کتاب درمانی، پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، شماره47.
جانبزرگی، مسعود و آیتالله سید محمد غروی (1395). نظریههای نوین رواندرمانگری و مشاوره؛ اصول، فنون و مطابقتهای فرهنگی، تهران: سمت.
شفیعآبادی، عبدالله (1391). نظریههای مشاوره و رواندرمانی، چاپ نوزدهم، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
شکرآبی زاهد، حمیده (1392). کتابشناسی کتابهای برندۀ کودکان و نوجوانان (1300-1390)، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
شیبانی، شهناز، مجید یوسفی لویه و علی دلاور (1386). «تأثیر قصهدرمانی بر کاهش علایم افسردگی در کودکان افسرده»، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 6 (4)، 893-916.
صاحبی، علی (1388). تمثیلدرمانگری؛ کابرد تمثیل در بازسازی شناختی، تهران: سمت.
کریمپور، لیلا و همکاران (1395). بررسی شخصیتهای قهرمان و ضدقهرمان در چند اثر داستانی دهههای هفتاد و هشتاد، فصلنامه زیباییشناسی ادبی، 14 (28)، 24-68.
رضایی، سمیه و همکاران (1399). «تحلیل روانشناختی نیاز به آزادی در شخصیتهای داستانی داستانهای برگزیده کودک و نوجوان براساس نظریه ویلیام گلاسر»، پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، شماره1، صص224-253.
گلاسر، ویلیام (1380). مدارس بدون شکست، تهران: رشد.
گلاسر، ویلیام (1382). نظریه انتخاب؛ روانشناسی نوین آزادی شخصی، ترجمه مهرداد فیروزبخت، تهران: رسا.
نیکمنش، زهرا و یحیی کاظمی (1389). «تاثیر الگوی آموزش خوشبینی به روش قصهگویی بر کاهش افسردگی کودکان»، روانشناسی معاصر، 5 (1).
یوسفی لویه، مجید و متین آذر (1385). «تأثیر قصهدرمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری»، فصلنامه کودکان استثنایی، 6 (2)، 600- 622.