آدورنو، تئودور؛ و هورکهایمر، ماکس (1398). دیالکتیک روشنگری، ترجمۀ مراد فرهادپور و امید مهرگان، تهران: نشر هرمس.
آلتوسر، لوئی (1395). علم و ایدئولوژی، ترجمۀ مجید مددی، تهران: نیلوفر.
اکو، اومبرتو (1394). اسطورۀ سوپرمن و چند مقالۀ دیگر، ترجمۀ خجسته کیهان، چاپ دوم، تهران: ققنوس.
ایگلتون، تری (1398). ایدئولوژی زیباییشناسی، ترجمۀ مجید اخگر، تهران: بیدگل.
بنیامین، والتر (1398). نشانهای برای رهایی، ترجمۀ بابک احمدی، چاپ سوم، تهران: مرکز.
بودریار، ژان (1398). وانمودهها و وانمود، ترجمۀ پیروز ایزدی، چاپ دوم، تهران: ثالث.
جیمسون، فردریک؛ و دیگران (1394). پستمدنیسم: منطق فرهنگی سرمایهداری متأخر، ترجمۀ مجید محمدی، فرهنگ رجایی و فاطمه گیوهچیان، چاپ پنجم، تهران: هرمس.
دانسی، مارسل (1395). فهم نشانهشناسی رسانهها، ترجمۀ گودرز میرانی و بهزاد دوران، تهران: علمی و فرهنگی.
فوکویاما، فرانسیس (1395). پایان تاریخ و انسان واپسین، ترجمۀ عباس عربی و زهره عربی، تهران: سخنکده.
فیشر، مارک (1398). رئالیسم کاپیتالیستی: آیا آلترناتیو دیگری نیست؟، ترجمۀ آراز بارسقیان، تهران: یکشنبه.
کلاین، نائومی (1398). دکترین شوک: ظهور سرمایهداری فاجعهمحور، ترجمۀ مهرداد (خلیل) شهابی و میرمحمود نبوی، تهران: اختران.
کوری، مارک (1396). نظریۀ روایت پسامدرن، ترجمۀ آرش اکبرپور، تهران: علمی و فرهنگی.
مارکس، کارل (1398). دربارۀ مسئلۀ یهود و گامی در نقد فلسفۀ حق هگل، ترجمۀ مرتضی محیط، چاپ دوم، تهران: اختران.
نگری، آنتونیو؛ و مایکل هارت (1397). امپراتوری، ترجمۀ رضا نجفزاده، چاپ سوم، تهران: قصیدهسرا.
هاروی، دیوید (1397). تاریخ مختصر نئولیبرالیسم، ترجمۀ محمود عبداللهزاده، تهران: دات.
Brillon, Cherish. (2021). Superhero from the Margins: Darna and the Hybridity of the Filipino Superhero Genre. The Journal of Popular Culture. 54. 10.1111/jpcu.12999.
Curtis, N. (2020), Wonder Woman and Captain Marvel: The (Dis)Continuity of Gender Politics. The Journal of Popular Culture, 53: 926-945. https://doi.org/10.1111/jpcu.12942
Haiven, Max.
Revenge Capitalism: The Ghosts of Empire, the Demons of Capital, and the Settling of Unpayable Debts. Pluto Press, 2020.
JSTOR,
www.jstor.org/stable/j.ctv11hptxp.
Hassler-Forest, D. (2012). Capitalist superheroes: caped crusaders in the neoliberal age. John Hunt Publishing.
Herman, E. S., & Chomsky, N. (2010). Manufacturing consent: The political economy of the mass media. Random House.
Jameson, F. (2005). Archaeologies of the future: The desire called utopia and other science fictions. Verso.
Jeffords, S. (1994). Hard bodies: Hollywood masculinity in the Reagan era. Rutgers University Press.
Kang, J. (2014). Walter Benjamin and the media: The spectacle of modernity. John Wiley & Sons.
Liu, S. & McKenna, A. (Producers), & Liu, S. (Director). (2020). Superman: Red Son [Motion picture]. United States: Warner Bros. Home Entertainment.
Lockhart, A.A. (2018), Capes, Cowls, and the Fragments of Ideology: Toward a Framework for Revealing Retributive Ideology in Film. J Pop Cult, 51: 215-235.
https://doi.org/10.1111/jpcu.12648
Millar, M., Johnson, D., & Plunkett, K. (2003). Superman: Red Son. DC Comics.
Zizek, S. (2006). The pervert’s guide to cinema. Retrieved from https://youtu.be/FYuI4SFw4g0.