آنتونی جی ان جاج، داوری اردکانی، رضا، نیلی پور، رضا و قائمی نیا، (1391)، «زبان استعاری و استعارههای مفهومی»، تهران:هرمس.
افراشی، آزیتا (1395)، «مبانی معناشناسی شناختی»، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
افراشی، آزیتا, عاصی, سید مصطفی, جولایی, کامیار (1395). «استعارههای مفهومی در زبان فارسی؛ تحلیلی شناختی و پیکرهمدار» زبانشناخت،ش12: 39 ـ61.
افراشی, آزیتا (1397). «الگوی انطباقهای ریشهشناختی واژگان و استعارههای مفهومی در حوزة عواطف با رویکرد شناختی». زبان و زبانشناسی، ش26: 69 ـ 88.
افراشی، آزیتا، قوچانی، بیتا(1397). «استعارههای مفهومی ترس در زبان فارسی و انگلیسی: رویکردی شناختی و پیکرهای». هنر زبان، ش2: 45 ـ 60 .
افغانی، علی محمد(1344)، «شوهر آهو خانم»، تهران:امیرکبیر.
همان (1361) ،«بافته های رنج»، تهران: امیرکبیر.
ایشی گورو، کازوئو (1394)، «غول مدفون»، ترجمه آرزو ارحمی، تهران: روزنه.
همان (1395)، «هرگز رهایم مکن»، ترجمه سهیل سمی، تهران: ققنوس.
همان (1396)، «هنرمندی از جهان شناور»، ترجمه یاسین محمدی، تهران: افراز.
پرتوی، آناهیتا، سعادتی نیا، سهیل، حاجی پور، نادیا (1398).«استعارۀ مفهومی غم در دو نوع شعر مرثیه و حبسیه». پژوهش های بین رشته ای ادبی، دوره 1،شماره1، ص16-36.
زاهدی، کیوان، دریکوند، عصمت (1390).«استعارههای شناختی در نثر فارسی و انگلیسی»، نقد زبان و ادبیات خارجی، دوره 3، شماره 2، شماره پیاپی 2.
کارگر، شهرام، زارع، میثم، شعبانی، بهرام (1398).«نقش نور در مفهوم سازی عشق در غزلیات حافظ». پژوهش های بین رشته ای ادبی، دوره 2، شماره 3، 212-234.
کووچش، زولتان(1396)، «استعاره مقدمهای کاربردی»، ترجمه جهانشاه میرزابیگی، تهران: آگاه.
همان (1396)، «استعارهها از کجا می آیند»، ترجمه جهانشاه میرزابیگی، تهران:آگاه.
قاسم زاده، حبیب الله (1379)، «استعاره و شناخت»، تهران: فرهنگان.
قوچانی، بیتا (1395).«بررسی استعاره مفهومی ترس»، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشکده زبان شناسی.
مولودی ، امیر سعید و غلامحسین کریمی دوستان (1396).«رویکرد پیکره بنیاد به استعاره های شناختی در زبان فارسی: مطالعه موردی حوزه مقصد ترس»، نشریه هنر زبان، شماره 4.