خدیش، پگاه. (۱۳۹۳). برگزیده متون نثر فارسی. تهران: علم.
رستگار فسایی، منصور. (1380). انواع نثر فارسی. تهران: سمت.
دانشگر، محمد. (1389). شعر سادهی فارسی (ویژهی فارسیآموزان غیر ایرانی)، تهران: سمت.
دوبرو، هدر. (1389). ژانر: نوع ادبی (از مجموعهی مکتبها، سبکها و اصطلاحهای ادبی). ترجمهی فرزانه طاهری. چاپ دوم، تهران: نشر مرکز.
زرقانی، سید مهدی و قربانصباغ، محمودرضا. (1395). نظریهی ژانر (نوع ادبی): رویکرد تحلیلی- تاریخی. تهران: انتشارات هرمس.
سارلی، ناصرقلی. (1397). دورهبندی در تاریخ ادبی. تهران: نشر خاموش.
شمیسا، سیروس. (1374). سبکشناسی شعر، تهران: انتشارات فردوس.
شمیسا، سیروس. (1383). انواع ادبی.چاپ دهم، تهران: انتشارات فردوس.
شمیسا، سیروس. (1384). کلیّات سبکشناسی، تهران: نشر میترا.
صفوی، کوروش.(1387). «شعر و نظامهای انگیختهی زبانی (شعر از دیدگاه زبانشناسی)». نشریه فرهنگ و هنر، خرداد و تیر شماره 3. صص22-26.
فاضلی، مهبود. (۱۳۸۹). نثر ساده فارسی. تهران: سمت.
فتوحی رودمعجنی، محمود. (1392). سبکشناسی (نظریهها، رویکردها و روشها). چاپ دوم، تهران: انتشارات سخن.
نیکوبخت، ناصر (1391). شعر فارسی از آغاز تا قرن ششم هجری. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعهی علوم انسانی، انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی و مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس.
وزینپور، نادر. (1370). بر سمند سخن. تهران: انتشارات فروغی.
Blondeau, N., Alouache., & Ne, M. F. (2005). Littérature progressive du français. Paris : CLE international.
Barrette, C. M., Paesani, K., & Vinall, K. (2010). Toward an integrated curriculum: Maximizing the use of target language literature. Foreign Language Annals, 43(2), 216-230.
Bélanger, A. (2015). Pourquoi enseigner la littérature au secondaire?. Québec français, (175), 40-41.
Bloemert, J., Jansen, E., & van de Grift, W. (2016). Exploring EFL literature approaches in Dutch secondary education. Language, Culture and Curriculum, 29(2), 169-188.
Lagarde, A., & Michard, L. (1985). Collection littéraire Lagarde et Michard, XVIe SIECLE.Paris : Bordas.
Lazar, G. (2009). Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers.19th printing.Cambridge: Cambridge University Press.
Macalister, J., & Nation, I. S. P. (2010). Language curriculum design. New York & London: Routledge.
McKay, S. L. (2014). Literature as content for language teaching. In M. Celce-Murcia, D. M. Brinton, & M. A. Snow (Eds.), Teaching English as a second or foreign language (488-500), (4th Ed.) Boston, MA: National Geographic Learning/Cengage Learning.
Picken, Jonathan D. (2007). Literature, Metaphor, and the Foreign Language Learner.Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Yimwilai, S. (2015), An Integrated Approach to Teaching Literature in an EFL Classroom. English Language Teaching, 8(2), 14-21.